Vyhledej
Královédvorsko > Architektura > stavby

Modernizace vlakového nádraží v Hradci Králové může začít ještě letos, vrátí se i cyklověže

Redakce / 26.07.2024, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Projekt modernizace a zdvoukolejnění železnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se přesouvá do Hradce. V závěru letošního roku se na tamním hlavním nádraží rozběhne jeho celková modernizace. Součástí celého projektu jsou i stavby mimo objekt nádraží - včetně cyklověží.


Aktuálně Správa železnic hledá zhotovitele rozsáhlé modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, samotné práce by měly začít ještě letos. Hotovo bude v roce 2030, předpokládané celkové náklady přesahují 12 miliard korun.

Noviny na nádraží

Nejvýznamnější stanice v kraji získá nové nástupiště, všechna stávající projdou celkovou rekonstrukcí. 

Obnovou projdou také oba podchody, navíc se prodlouží až k novému nástupišti. 

Cestující se tak mohou i na tomto nádraží těšit na bezbariérový přístup k vlakům. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.

Ve stanici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. 

Noviny mimo areál nádraží 

V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.

Projekt zahrnuje rovněž stavební úpravy přilehlých silničních komunikací. Stěžejní částí stavby bude rozšíření podjezdu pod železničním mostem přes Gočárovu třídu. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. 

Dále dojde ke zrušení přejezdů v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod.

Náklady a financování 

Hotovo bude v roce 2030, předpokládané celkové náklady přesahují 12 miliard korun.Konkrétně dosahují předpokládané celkové investiční náklady stavby Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl. n. výše 12 233 943 696 korun. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.



Kateřina Sekyrková
Zdroj: SŽDC

 


Související články
Nové toalety a bufet v provozu - co přinese rekonstrukce vlakového nádraží v Jaroměři cestujícím?
Vlakové spojení z Liberce do Pardubic bude končit až v centru města
Vaše komentáře

Přečteno 1001x
 
Volná pracovní místa
Kuchař ve školní jídelně (Bílá Třemešná)


Školní psycholog (ZŠ Schulzovy sady)

Učitel pro I. stupeň ZŠ (ZŠ Bílá Třemešná)

Učitel matematiky pro II. stupeň ZŠ 

Terénní pečovatel/ka (Diakonie ČCE)


Kalendář akcí