Vyhledej
Královédvorsko > Názory/fotky/videa > Martin Jiránek

Z důvodu zdržení dostavby dálnice D11 hrozí v Trutnově a v obcích na trase za pět let dopravní kolaps.

Poslanec Martin Jiránek proto interpeloval ministra dopravy.

Redakce / 2.11.2018
Ve čtvrtek 1. listopadu poslanec Ing. Martin Jiránek v Poslanecké sněmovně interpelovat ministra dopravy Ing. Dana Ťoka kvůli potenciálním budoucím problémům s dopravou v Trutnově v souvislosti s odkládanou dostavbou dálnice D11. Důvodem je naplánované dokončení dálnice S3 z polské strany na hranice na rok 2023. Reálně tak hrozí výrazný nárůst vozidel jedoucích přes Trutnov a tím pádem také riziko dopravní kalamity, jelikož podle dosavadních předpokladů dálnice D11 do té doby dokončena nebude.

FOTOGALERIE - Z důvodu zdržení dostavby dálnice D11 hrozí v Trutnově za pět let dopravní kolaps. Poslanec Martin Jiránek proto interpeloval ministra dopravy.

Interpelaci Martina Jiránka i odpověď pana Ťoka si můžete přečíst níže v textu převzatém z webu Pirátů

Interpelace dálnice D11 u Trutnova

Ing. Martin Jiránek

Dobrý den pane ministře, 
jsem z Trutnova a jako patriota mě samozřejmě zajímá dostavba dálnice D11 z Hradce Králové na hranice a napojení na dálnici S3 z polské strany. V posledních dnech Poláci vysoutěžili stavební firmy a začnou stavět poslední úsek z Bolkova na hranice. Plán dostavby této poslední části je polovina roku 2023. Nechci řešit finální termín dostavby naší dálnice, který se stejně pravidelně posouvá. Jde mi o řešení dopravní situace po dostavbě dálnice z polské strany v plánovaném roce 2023. Podle všech předpokladů nebude v té době dokončena část na naší straně od Trutnova na hranici a dost pravděpodobně ji v realistickém pohledu dostavíme tak dva roky později. A nyní k mým otázkám:

  1. Existuje nějaká studie předpokládaných změn v dopravní situaci - jaké se předpokládá navýšení provozu osobních a nákladních aut přes Královec a Trutnov v době, než bude dokončena dálnice z naší strany?
  2. Jaké je plánované řešení dopravní situace mezi hranicí a Trutnovem v období po dostavbě dálnice z polské strany?
  3. Bude nějak omezen provoz kamionů?

Proč se ptám? Pokud by se i třeba jen třetina kamionů z Náchoda přesunula do Trutnova, tak nastane dopravní kalamitní situace, protože jak po cestě od hranic, tak především v Trutnově, který se nedá objíždět, na to není dopravní síť připravena.

---------------------------------------------------

Odpověď na interpelaci poslance Martina Jiránka ve věci: dálnice D11 u Trutnova

Ing. Dan Ťok

1. Existuje nějaká studie předpokládaných změn v dopravní situaci - jaké se předpokládá navýšení provozu osobních a nákladních aut přes Královec a Trutnov v době, než bude dokončena dálnice z naší strany. 
Byl zpracován dopravní model v rámci studie proveditelnosti D11 v roce 2014. Ten zahrnuje i scénář dostavěné S3 až na hraniční přechod Královec/Lubawka při současné absenci stavby 1109 Trutnov – státní hranice. V rámci tohoto dopravní modelu však vždy bylo předpokládáno zachování stávajícího dopravního omezení na dnešním hraničním přechodu Královec/Lubawka (silnice I/16 resp. polská S5), které stanoví omezení pro nákladní vozidla těžší než 9 tun, která nemohou hraniční přechod překročit (dopravní značení v místě křižovatky I/16 a I/14 v Trutnově). Dopravní model předpokládal ve vztahu k osobním automobilům navýšení intenzity na hraničním přechodu v tomto scénáři z dnešních cca 1270 vozidel / 24 hodin (výsledek sčítání 2016) na cca 4000 vozidel / 24 hodin v roce 2022, kdy se v té době předpokládala možnost zprovoznění hraničního úseku S3. Počty nákladní vozidel se nezměnily neboť jejich provoz přes hraniční přechod byl v dopravním modelu stále zakázán. 

2. Jaké je plánované řešení dopravní situace mezi hranicí a Trutnovem v období po dostavbě dálnice z polské strany? 
Předpokládáme zachování současného dopravního omezení na hraničním přechodu Královec – Lubawka pro nákladní vozidla nad 9 tun. V tomto smyslu bude komunikováno s polskou stranou a s příslušným silničním správním úřadem ze strany ŘSD ČR, Správa Hradec Králové. Předpokládáme, že před okamžikem zprovoznění polské S3 bude silnice I/16 zásadněji opravena tak, aby v celé délce lépe zvládla převést navýšené dopravní zátěže osobních automobilů a zároveň aby mohla lépe sloužit obsluze staveniště D11, stavby 1109. 

3. Bude nějak omezen provoz kamionů? 
Ano, předpokládáme zachování stávajícího omezení na hraničním přechodu Královec – Lubawka pro nákladní vozidla nad 9 tun. V tomto smyslu bude komunikováno s polskou stranou a s příslušným silničním správním úřadem ze strany ŘSD ČR, Správa Hradec Králové.

Související články
Kocbeře dál touží po odklonu dálnice. Nevzdávají se a bojují
VIDEO:Archeologové našli na trase budoucí dálnice D11 pozůstatky pravěkých sídlišť
V úterý 15. května 2018 byla zahájena výstavba dálnice D11 v úseku Smiřice–Jaroměř
Dálnice D11 a D35 u Hradce Králové budou bez poplatku
Staré dálniční známky končí, od pondělí jen elektronické
Nákladní doprava bude i po 17. prosinci stále proudit přes Jaroměř. Nový úsek D11 bude zpoplatněn
Výstavbu D11 k hranicím komplikuje námitka poražené firmy
Vaše komentáře

Přečteno 1864x
 
Volná pracovní místa
Kuchař ve školní jídelně (Bílá Třemešná)


Školní psycholog (ZŠ Schulzovy sady)

Učitel pro I. stupeň ZŠ (ZŠ Bílá Třemešná)

Učitel matematiky pro II. stupeň ZŠ 

Terénní pečovatel/ka (Diakonie ČCE)


Kalendář akcí