REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Redakce / 13.01.2021, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ | ||
Sněhová nadílka komplikuje již další den dopravu na silnici v celém kraji. Řidiči mohou sledovat aktuální situaci ohledně údržby silnic pomocí krajské aplikace. | ||
FOTOGALERIE - Dopravní nehody zima 12 1 2021Za jeden lednový den, kdy sněhová pokrývka na silnicích v kraji dosahovala někde i desítky centimetrů, byly na trutnovsku oficiálně od krajských hasičů hlášeny "pouze" 4 výjezdy ke stavům souvisejícím se sněhovou nadílkou: jednalo se o vyproštění v důsledku dopravní nehody nebo úklid stromu z vozovky. Dopravních nehod a nechtěných smyků do příkopů však byla na silnicích mnohem více. Někde pomohly jednotky místních dobrovolných hasiči, někde místní zemědělec. Kde je zimní údržbaMy to víme! A vy také: pohyb vozidel zimní údržby a tedy i sjízdnost silnic v Královéhradeckém kraji můžete sledovat pomocí aplikace zvanou „Zimní obslouženost“ zde - https://uskhk.eu/suhhkap. Můžete tak zjistit aktuální dobu od posledního ošetření resp. kontrolní jízdy na silnicích Královéhradeckého kraje v rámci zimní údržby silnic. Zimní údržba v číslechProstřednictvím ÚDRŽBY SILNIC Královéhradeckého a.s. (dále ÚS) zajišťuje zimní údržbu silnic první, druhé a třetí třídy v celkové délce 3 751 kilometrů. Královéhradecký kraj spravuje zhruba 3 300 kilometrů silnic II a III. třídy. Na zimní údržbu silnic v délce necelých 3 800 kilometrů kraj vyčlenil 185 milionů korun. Loni ušetřil díky mírné zimě cca 45 milionů Kč. Chemicky se udržuje 2 729 kilometrů silnici, inertními materiály 419 kilometrů a pluhováním 392 kilometrů. Neudržovaných úseků je 211 kilometrů. Ve skladech pro posypové materiály je připraveno 23 tisíc tun soli a 12 tisíc tun inertních materiálů. K dispozici jsou stroje: 121 sypačů s radlicemi, 50 nakladačů, 18 sněhových fréz a přes 110 traktorových radliček. Do zimní údržby se zapojí zaměstnanci: 85 dispečerů, 230 řidičů a 30 osob ostatního personálu. Priority zimní údržbyV mapové části Plánu zimní údržby je znázorněno rozdělení komunikací dle technologie údržby, dle pořadí důležitosti nebo jsou zde rozpracovány mapy jednotlivých okruhů. Prioritu mají komunikace mezi městy. Covid v zimní údržběBohužel Covid ohrožuje i zimní údržbu. "Již začátkem října jsme přijali nad rámec celostátních opatření vlastní preventivní opatření, kterými chceme maximálně eliminovat možnost, aby se naši zaměstnanci nakazili mezi sebou,“ dodává ředitel ÚS Brandejs s tím, že nejlepší prevencí je minimalizování styku většího počtu zaměstnanců. Ti jsou rozděleni do skupin, které se vzájemně nepotkávají. Dalším opatřením je rozdělení šaten, sociálních zařízení a všech dalších společných prostor, kde docházelo ke společnému setkávání osob. Stanovení úkolů na začátku směny musí být kratší než 15 minut, veškerá nutná školení jsou realizována distančně. Mezi opatření patří například i dezinfekce kritických míst, četnost úklidů a vybudování dalších dispečerských pracovišť vybavených počítačem, příslušným softwarem a internetovým připojením na každém z 15 cestmistrovství. Jsou tak k dispozici samostatná pracoviště pro kmenové zaměstnance a samostatná pracoviště pro externí zaměstnance. Toto zdvojení navíc umožní provádět desinfekci jednoho pracoviště generátorem ozónu bez omezení dispečerské činnosti, která probíhá 24 hodin denně. I tak je zřejmé, že se absenci řidičů kvůli Covidu ani v ÚS z důvodu nevyhnou. Brandejs dodává, že při relativně malé absenci řidičů jsou schopni zimní údržbu zvládnout bez problémů a nebude nutné měnit postupy stanovené Plánem zimní údržby. „Pokud však dojde na jednom nebo více pracovištích k zásadní absenci řidičů, přistoupíme na daném území k údržbě dle pořadí důležitosti, kdy nejdříve ošetříme hlavní tahy mezi městy a poté další komunikace podle důležitosti. Jsme připraveni udělat maximum, abychom vše zvládli za co nejmenších komplikací pro řidiče,“ ukončuje náměstek Martin Červíček. Časové limity pro ošetření vozovekČasové limity ke zmírnění závad stanovuje prováděcí vyhláška k Zákonu o pozemních komunikacích, a to v prvním pořadí do tří hodin, u druhého pořadí do šesti hodin a u třetího pořadí do dvanácti hodin. K prodloužení času ošetření vozovek dojde především u komunikací ve třetím pořadí. Za běžných podmínek údržba těchto komunikací trvá čtyři až šest hodin. Za ztížených podmínek zaviněných koronavirem se silničáři budou snažit zajistit údržbu komunikací ve třetím pořadí do dvanácti hodin. Kateřina Sekyrková Zdroj: Královéhradecký kraj, ÚS Královéhradeckého kraje | ||
| ||
Vaše komentáře |
Přečteno 1241x |
Hodnocení článku:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |